...jest pusty
Strona głównaPodstawowe Zasady Zdrowej Diety
Kontakt


WYPOŻYCZALNIA

KONTAKT:

WARSZAWA
887-681-030

 

Podstawowe Zasady Zdrowej Diety

PODSTAWOWE ZASADY ZDROWEJ DIETY

Właściwe nawyki żywieniowe nie tylko pozwolą Ci utrzymać właściwą masę ciała, ale także poprawią samopoczucie i stan zdrowia, dlatego zacznij już dziś!

1.    Jedz 4-5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu (około 3 godzin).
2.    Nie wychodź z domu bez śniadania – poprawia samopoczucie i koncentrację.
3.    Urozmaicaj dietę – próbuj nowe smaki i eksperymentuj.
4.    Spożywaj posiłki powoli, bez pośpiechu - delektuj się każdym kęsem, trawienie            pokarmów rozpoczyna się już w jamie ustnej.
5.    Używaj oleje roślinne, a także spożywaj ryby, orzechy i pestki – są cennym                    źródłem niezbędnych kwasów tłuszczowych.
6.    Codziennie spożywaj mleko (1,5-2%) i jego przetwory – są źródłem wapnia i                  białka zapewniającego m.in. mocne kości.
7.    Jako źródło pełnowartościowego biała wybieraj chude mięso i wędliny, a także              spożywaj rośliny strączkowe.
8.    Spożywaj pełnoziarniste pieczywo, ryż, kasze i makarony – bogate w błonnik                zapewnią prawidłową pracę jelit, a także dostarczą energii do pracy.
9.    Każdy posiłek urozmaicaj w warzywa i owoce – są źródłem witamin i składników          mineralnych.
10.    Dania delikatnie grilluj, gotuj na parze, piecz w piekarniku w rękawie lub                        naczyniu żaroodpornym, duś i gotuj tradycyjnie.
11.    Unikaj potraw tłustych, panierowanych, smażonych i tradycyjnie pieczonych.
12.    Nie podjadaj między posiłkami – najczęściej są to produkty wysokokaloryczne.
13.    Pij co najmniej 1,5 litra wody dziennie – najlepiej między posiłkami.
14.    Unikaj kawy, alkoholu, słodyczy, żywności typu fast-food.
15.    Sól zastąp ziołami.
16.    Aktywność fizyczną dostosuj do swoich możliwości.
17.    Ostatni posiłek spożywaj 2-3 godziny przed snem – wieczorem metabolizm jest              wolniejszy, nadmierne wieczorne objadanie powoduje odkładanie się tkanki                   tłuszczowej.
18.    UŚMIECHNIJ SIĘ – pozytywne nastawienie jest podstawą!


Ewelina Szczytowska

...jest pusty

Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.