• Przechowalnia 0
  • Kontakt


    WYPOŻYCZALNIA

    KONTAKT:

    WARSZAWA
    887-681-030
    marcin@orbisfera.pl

    KRAKÓW/KATOWICE
    570-207-555

    OSTRÓW MAZ.
    786-223-449

     
    Jak schudnąć na orbitreku?

    Jak schudnąć na orbitreku?

    Bardzo często wylewasz siódme poty podczas ćwiczęń, które oprócz bólu mięśni i zmęczenie nie przynoszą rezultatów?
    Zakładam, że ćwiczysz w nieodpowiednim tempie. Jeśli pragniesz uzyskania pożądanych efektów, powinieneś ćwiczyć odpowiednio długo i utrzymywać odpowiednią strefę tętna.

    Czym są strefy tętna?
    Są to procentowe przedziały maksymalnego tętna, w których powinniśmy ćwiczyć uzależnione celem jaki sobie wyznaczyliśmy.
    Obecnie mamy 5 stref treningowych, w których zachodzą inne energetyczne przemiany.

    Strefa I (50-60% MHR) – strefa regeneracji
    Strefa II (60-70% MHR) – strefa spalania tłuszczu
    Strefa III (70-80% MHR) – strefa poprawy wydolności sercowo-naczyniowej
    Strefa IV (80-90% MHR) – strefa przejścia do przemian beztlenowych (anaerobowych)
    Strefa V (powyżej 90% MHR) - przeznaczona bardziej dla zawodowców

    Nas interesuje STREFA II - jest to trening o średniej intensywności, pomaga poprawić pracę krążeniowo-oddechowego układu. Trenująć w takiej intensywności, porównywalnej np. z truchtem spalamy najwięcej tkanki tłuszowej.

    Jak dokonywać pomiaru tętna podczas treningu? Prowadząć wypożyczalnię sprzętu fitness bardzo często klienci zadają właśnie takie pytanie. Maszyny fitness najczęściej wyposażone są w blaszki do pomiaru pulsu ( umieszczone najczęście w rączkach nieruchomych), do końca jednak nie można im ufać ( jest to mało wiarygodny pomiar ) Najlepszym rozwiązaniem będzie, jeśli Twój orbitrek, rower treningowy lub bieżnia posiada łączność z pasami telemetrycznymi, które podają najbardziej realne dane.

    Jak wyliczyć maksymalne tętno?

    Podam na przykładzie kobiety, które nie posiada przeciwskazań do treningu:
    Wiek 40 lat

    Wyznaczymy strefę tętna 60-70% - cel redukcja tkanki tłuszowej:

    -60% * 180 = 108
    -70% * 180 = 126

    Większość maszyn dostępnych w naszej wypożyczalni sprzętu fitness posiadają możliwość ustawiania danej strefy, trenując z byt małą intensywnością obciążenie jest automatycznie zwiększane, kiedy trenujesz zbyt intensywnie- obciążenie jest zmniejszane. Bardzo wygodna opcja, dbająca o zdrowie i smukłą sylwetkę:)


    Akceptuję
    Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
    Czas wyświetlania strony: 0.063s