• Przechowalnia 0
  • Kontakt


    WYPOŻYCZALNIA

    KONTAKT:

    WARSZAWA
    887-681-030
    marcin@orbisfera.pl

    KRAKÓW/KATOWICE
    570-207-555

    OSTRÓW MAZ.
    786-223-449

     
    Podstawowe Zasady Zdrowej Diety

    PODSTAWOWE ZASADY ZDROWEJ DIETY

    Właściwe nawyki żywieniowe nie tylko pozwolą Ci utrzymać właściwą masę ciała, ale także poprawią samopoczucie i stan zdrowia, dlatego zacznij już dziś!

    1.    Jedz 4-5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu (około 3 godzin).
    2.    Nie wychodź z domu bez śniadania – poprawia samopoczucie i koncentrację.
    3.    Urozmaicaj dietę – próbuj nowe smaki i eksperymentuj.
    4.    Spożywaj posiłki powoli, bez pośpiechu - delektuj się każdym kęsem, trawienie            pokarmów rozpoczyna się już w jamie ustnej.
    5.    Używaj oleje roślinne, a także spożywaj ryby, orzechy i pestki – są cennym                    źródłem niezbędnych kwasów tłuszczowych.
    6.    Codziennie spożywaj mleko (1,5-2%) i jego przetwory – są źródłem wapnia i                  białka zapewniającego m.in. mocne kości.
    7.    Jako źródło pełnowartościowego biała wybieraj chude mięso i wędliny, a także              spożywaj rośliny strączkowe.
    8.    Spożywaj pełnoziarniste pieczywo, ryż, kasze i makarony – bogate w błonnik                zapewnią prawidłową pracę jelit, a także dostarczą energii do pracy.
    9.    Każdy posiłek urozmaicaj w warzywa i owoce – są źródłem witamin i składników          mineralnych.
    10.    Dania delikatnie grilluj, gotuj na parze, piecz w piekarniku w rękawie lub                        naczyniu żaroodpornym, duś i gotuj tradycyjnie.
    11.    Unikaj potraw tłustych, panierowanych, smażonych i tradycyjnie pieczonych.
    12.    Nie podjadaj między posiłkami – najczęściej są to produkty wysokokaloryczne.
    13.    Pij co najmniej 1,5 litra wody dziennie – najlepiej między posiłkami.
    14.    Unikaj kawy, alkoholu, słodyczy, żywności typu fast-food.
    15.    Sól zastąp ziołami.
    16.    Aktywność fizyczną dostosuj do swoich możliwości.
    17.    Ostatni posiłek spożywaj 2-3 godziny przed snem – wieczorem metabolizm jest              wolniejszy, nadmierne wieczorne objadanie powoduje odkładanie się tkanki                   tłuszczowej.
    18.    UŚMIECHNIJ SIĘ – pozytywne nastawienie jest podstawą!


    Ewelina Szczytowska

    Akceptuję
    Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
    Czas wyświetlania strony: 0.119s